Visualització de contingut web
El Museu viatja
El Museu de Belles Arts de València rep nombroses peticions de préstec d'obres per a exposicions temporals. Amb la participació de les nostres obres en exposicions en tot el món donem a conéixer el patrimoni valencià i el fem més accessible, a més d'enriquir el coneixement de la col·lecció permanent del Museu.
Sorolla, cent anys de modernitat
Sorolla, cent anys de modernitat
(Foto: © Luis Domingo)
17.10.2024 - 16.02.2025
Galeria de les Col·leccions Reials, Madrid
Esta exposició, organitzada per Patrimoni Nacional i Light Art Exhibitions en col·laboració amb el Museu Sorolla i la Fundació Museu Sorolla, és la gran mostra que clausura el centenari de la mort del pintor valencià Joaquín Sorolla i s'ha concebut com un homenatge a la seua pintura, a la seua qualitat, a la seua bellesa i a la seua intacta capacitat de seducció.
En ella es reunixen 77 pintures representatives de totes les fases de la producció de l'artista i dels seus principals temes. Moltes són de les més importants i de major qualitat i alguna d'elles poques vegades o mai s'han vist abans a Espanya.
Les obres procedixen de les institucions que atresoren les millors col·leccions sobre el pintor, a més del Museu Sorolla i la Fundació Museu Sorolla, la Hispanic Society of America, el Museu del Prado, el Musée d'Orsay, i també de col·leccions particulars nacionals i internacionals, entre elles algunes dels Estats Units o Mèxic.
El Museu de Belles Arts de València ha col·laborat amb el préstec del Retrat de Lucrecia Arana (Inv. 890), realitzat per Sorolla en 1919-1920.