Exposicions actuals

« Ves enrere

José Capuz. Escultor del classicisme modern

L'escultor José Capuz Mamano (València, 1884 - Madrid, 1964) va ser un dels més destacats artistes de la renovació escultòrica espanyola duta a terme en les primeres dècades del segle XX. La seua obra s'inscriu en el corrent europeu del classicisme modern, tendència de l'escultura figurativa, compartida pel català Josep Clarà, en la qual la mesura clàssica és entesa com a model formal i conceptual, en ruptura amb el realisme naturalista precedent protagonitzat a Espanya pel mestre Marià Benlliure, i paral·lela en el temps amb la renovació artística del realisme castellà, representat per artistes rellevants com Victorio Macho, a qui Capuz considerava el seu «germà major», o pel seu amic l'escultor cordovés Mateo Inurria.

L'orientació impressionista de Rodin que va iniciar l'escultura moderna, el mediterraneisme de Maillol i la seua idealització de la bellesa, l'estilització i emotivitat del croat Mestrovic, subjauen en les creacions d'aquest notable artista, artífex de formes pures que va admirar com a model l'escultura clàssica, l'obra de Miquel Àngel i la imatgeria renaixentista i barroca espanyola. L'estudi de la seua obra permetrà confrontar l'escultura del seu temps i els seus propis referents històrics.

EXPOSICIÓ
1 juliol - 12 setembre 2021
Sala Joanes d'exposicions temporals

Comissària: Helena de las Heras (historiadora de l'Art)