« Ves enrere

Retratar el desig | Ciclo de cine

El segon cicle de cinema programat pel Museu de Belles Arts de València per a 2022 està constituït per huit relats cinematogràfics en els quals el detonant de l'acció, de la motivació dels personatges o d'un interés que vehicula la narració és un retrat femení. La majoria de les vegades el retrat no és sinó una excusa (o, com diria Hitchcock, un MacGuffin) per a relatar les peripècies, obsessions, filies i fòbies dels personatges. La imatge captivadora d'una dona resulta, en totes elles, el motor que posa en marxa un thriller, un relat fantàstic, un duel patològic o el pla ocult d'una femme fatale.

Les sessions es desenvoluparan entre abril i juny de 2022 d'acord amb el següent calendari:

Dimarts 5 abril, 17:00 h.
La mujer del cuadro (1944), de Fritz Lang

Dimarts 26 abril, 17:00 h.
Rebeca (1940), d'Alfred Hitchcock

Dimarts 3 maig, 17:00 h.
Laura (1944), d'Otto Preminger

Dimarts 10 maig, 17:00 h.
Jennie (1948), de William Dieterle

Dimarts 17 maig, 17:00 h.
Utamaro y sus cinco mujeres (1946), de Kenji Mizoguchi

Dimarts 24 maig, 17:00 h.
Vértigo. De entre los muertos (1952), d'Alfred Hitchcock

Dimarts 31 maig, 17:00 h.
La habitación verde (1978), de François Truffaut

Dimarts 7 juny, 17:00 h.
Retrato de una mujer en llamas (2019), de Céline Schiamma

Totes les sessions tindran lloc al Saló d'actes del Museu de Belles Arts de València, amb presentació, comentaris i debat a càrrec dels profs. Teresa Sorolla (Universitat Jaume I de Castelló) i Carlos Cuéllar (Universitat de València).

Accés lliure fins a completar l'aforament. La inscripció prèvia estarà oberta des de les 10 h. del dia anterior a cada activitat, cridant al telèfon 96 387 03 00 (màxim 2 localitats per persona).

Es prega:

• Mantindre la distància de seguretat en l'accés i eixida
  • Acudir amb la suficient antelació per a garantir un trànsit ordenat
  • Cedir l'accés preferent a públic discapacitat i amb necessitats especials
  • Una vegada iniciada l'activitat, si abandoneu la sala no podreu tornar a entrar-hi
  • Es recomana l'ús responsable de mascareta (sense vàlvula) en tot el recinte del Museu

IMPORTANT: Depenent de la situació epidemiològica i de les normes que establisquen les autoritats sanitàries per la COVID-19, aquesta programació pot patir canvis i/o modificacions.