Pablo González Tornel, Comissionat de l'Any Sorolla

València (22.02.2023). La Generalitat Valenciana ha nomenat Pablo González Tornel, director del Museu de Belles Arts de València, Comissionat de l'Any Joaquín Sorolla i comissari del centenari, amb la finalitat de dirigir la programació i el desenvolupament de les accions i activitats commemoratives de l'efemèrides.

Així mateix, són comissionades adjuntes, Mª Inmaculada Rodríguez Moya, professora de la Universitat Jaume I i doctora en Història de l'Art; Ester Alba Pagán, vicerectora de Cultura i Societat, doctora en Història de l'Art i professora de la Universitat de València; Pilar Tébar Martínez, directora cultural de l'Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert i doctora en Història de l'Art; i Mª Salomé Cuesta Valera, vicerectora d'Art, Ciència, Tecnologia i Societat, doctora en Belles Arts i professora de la Universitat Politècnica de València.

El Consell va aprovar el passat 24 de gener el Decret 3/2023 que declarava 2023 com a 'Any Joaquín Sorolla', en commemoració del centenari de la mort del pintor valencià, i amb l'objectiu que la societat puga aprofundir en el coneixement del seu llegat. A més, el Govern valencià donava el vistiplau a la creació de la Comissió Commemorativa per al desenvolupament dels actes que se celebren i que queda adscrita a la Presidència de la Generalitat a través de la Direcció General de Relacions amb les Comunitats Autònomes i Representació Institucional.