Indagar en la foscor | Ciclo de cinema

El segon dels cicles de cinema de 2023 en el Museu de Belles Arts de València porta per títol Indagar en la foscor. El relat gòtic ha tingut en la literatura i el cinema els seus dos vehicles d'expressió favorits. Des que Horace Walpole publicara en 1764 El castell d'Otranto, la Novel·la Gòtica va iniciar una moda que va mantindre la seua hegemonia dins de la narrativa fantàstica fins a finals del segle XIX. L'anomenat 'Cinema Gòtic' va recuperar aquesta estètica romàntica en el segle XX i la va materialitzar a través de gèneres tan variats com el Terror, el Policíac, el Suspens, el Melodrama romàntic i la Comèdia, tal com demostrarem en aquest cicle on té cabuda, fins i tot, el cinema d'animació fotograma a fotograma.

Les sessions es desenvoluparan entre abril i juny de 2023 d'acord amb el següent calendari:

Dimarts 18 abril, 17:00 h.
Gaslight (1944), de George Cukor

Dimarts 25 abril, 17:00 h.
La torre de los siete jorobados (1944), d'Edgar Neville

Dimarts 2 maig, 17:00 h.
La escalera de caracol (1946), de Robert Siodmak

Dimarts 9 maig, 17:00 h.
Drácula (1958), de Terence Fisher

Dimarts 16 maig, 17:00 h.
Psicosis (1960), d'Alfred Hitchcock

Dimarts 23 maig, 17:00 h.
El baile de los vampiros (1967), de Roman Polanski

Dimarts 30 maig, 17:00 h.
La novia cadáver (2005), de Tim Burton

Dimarts 6 juny, 17:00 h.
Jane Eyre (2011), de Cary Joji Fukunaga

Totes les sessions tindran lloc al Saló d'actes del Museu de Belles Arts de València, amb presentació, comentaris i debat a càrrec dels profs. Teresa Sorolla (Universitat Jaume I de Castelló) i Carlos Cuéllar (Universitat de València).

Accés lliure fins a completar l'aforament.