El Museu de Belles Arts de València rep catorze obres de Vicente Colom donades pel propi artista

València (02.02.2024). El vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera, ha presentat la donació de catorze dibuixos de Vicente Colom que el propi artista ha realitzat al Museu de Belles Arts de València.

Es tracta d'una sèrie d'obres realitzades, en la seua majoria, a ploma sobre paper, la tècnica per excel·lència que preval en gran part de la producció artística de Vicente Colom, tècnica en la qual es revela com un autèntic mestre en aconseguir les màximes qualitats i volums a través del blanc i negre, del clarobscur i del dibuix.

Amb temàtiques variades, l'acumulació dibuixística de Colom es manifesta a través de les arquitectures urbanes, el paisatge mediterrani, els elements arquitectònics, o les figures humanes, entre altres.

El vicepresident ha reconegut «l'enorme generositat de Vicente Colom pel seu llegat al Museu de Belles Arts de València». Per a Vicente Barrera, esta donació «mostra el compromís d'este gran artista amb el patrimoni cultural valencià i contribuïx a consolidar la posició del Museu de Belles Arts de València entre els principals centres museístics europeus».

Per la seua part, el director del Museu de Belles Arts, Pablo González Tornel, ha subratllat que «és fonamental que el Museu continue atresorant peces d'artistes de primer nivell que permeten continuar la línia iniciada per mestres com Joanes, Ribalta o Sorolla i posen en valor l'excel·lència de l'art valencià».

El Director ha indicat també que, en esta donació, «ha sigut fonamental la mediació de l'Associació d'Amics del Museu de Belles Arts de València, la presidenta de la qual, María José Navarro, ha intervingut personalment en tot el procés».

Vicente Colom

Nascut a València en 1941, Vicente Colom sempre ha dibuixat. Va començar molt jove a treballar amb el llapis o el plomí a partir dels seus inicis professionals en un taller de gravat.

Després d'uns inicis una miqueta autodidactes en els quals va freqüentar l'Escola de Sant Carles i el Cercle de Belles Arts de València, en 1963 es va mudar a París, on va continuar els seus estudis i va obtindre nombrosos reconeixements com la primera medalla de l'École Européenne des Arts.

Vicente Colom va tornar a Espanya en 1968 i, després de menys de dos anys residint a Astúries, va obtindre la medalla de dibuix en el Saló de Tardor en 1969. A Madrid va coincidir en la Galeria Fortuny amb artistes com Joaquín Michavila i Vicente Peris i la seua obra va rebre el reconeixement social que mereixia.

No obstant això, la trajectòria de Vicente Colom ha destacat no sols com a creador, sinó també com a impulsor del talent d'altres artistes valencians. Així el recorden mestres de generacions més joves durant la seua etapa com a director de la sala d'exposicions municipal del Palau de la Música a partir de 1998.