El Museu de Belles Arts de València presenta «Nit en el Museu 2023»

València (20.09.2023). El Museu de Belles Arts de València s'alia per segon any consecutiu amb el disseny avantguardista i contemporani de les firmes valencianes LZF Lamps i Gandia Blasco, amb motiu de la València Design Fest, presentant la mostra Nit en el Museu 2023, que es va inaugurar ahir dimarts dia 19 de setembre.

En aquesta ocasió, LZF Lamps, la firma valenciana d'il·luminació coneguda per fusionar artesania, fusta natural i disseny artístic, presenta una nova col·lecció creada pel dissenyador alemany Bodo Sperlein. Per la seua part, Gandia Blasco, la reconeguda empresa mediterrània de disseny de mobiliari d'exterior i catifes i complements contemporanis fets a mà, amb la seua marca GAN, presenta GOZ, una nova col·lecció de catifes teixides a mà pel cèlebre arquitecte japonés Kengo Kuma. Teixida amb tires de llana i fusta de teca, la col·lecció harmonitza amb la de LZF Lamps, que també elabora artesanalment les seues làmpades amb xapes de fusta natural.

Aquestes peces de disseny avantguardista conviuran, un any més, amb les obres d'art del Museu de Belles Arts de València, i es podran visitar fins al 19 d'octubre.

El director del Museu de Belles Arts de València, Pablo González Tornel, ha afirmat: «El Museu de Belles Arts de València torna a aliar-se amb el disseny valencià més prestigiós per a celebrar que València és el domicili de les arts». González Tornel ha subratllat: «Mariví Calvo, cofundadora de LZF Lamps, i Alejandra Gandia-Blasco, del Grup Gandia Blasco, són la baula contemporània d'una cadena d'artistes excel·lents de la qual han format part Joanes, Ribera o Sorolla». «En l'Any Sorolla és important reclamar que la vitalitat artística de València no és una realitat del passat, sinó que es projecta cap al futur amb la mateixa potència que en l'època de Blasco Ibáñez», ha conclòs el director.

Nit en el Museu 2023 compta amb el suport de la Fundació del Disseny de la Comunitat Valenciana i Feria Habitat València, que se celebra del 18 al 22 de setembre de 2023.