Conferències | Programació

El Museu de Belles Arts de València, atent un any més als interessos del públic visitant i seguint la seua vocació de focus principal de divulgació artística, ha preparat una completa programació de conferències d'experts de reconegut prestigi sobre diferents temes relacionats amb les exposicions temporals, el col·leccionisme, el món dels museus i molts altres continguts científics. Aquestes conferències estan organitzades en col·laboració amb l'Associació d'Amics del Museu de Belles Arts de València, la Universitat Politècnica de València i la Fundació Giménez Lorente.

Les sessions que s'impartiran durant l'últim trimestre de 2022 en el Saló d'actes del Museu, a les 18.00 h., són les següents:

28 setembre 2022
La repercussió de la primera volta al món en l'art del segle XVI
Luis Arciniega (Universitat de València)

6 octubre 2022
La ciutat de València en la cartografia del segle XVI
Francesc Torres (Arxiu del Regne de València)

26 octubre 2022
Les sèries de retrats de reis visigots en l'Edat Moderna. Imaginari artístic d'un regne perdut
Víctor Mínguez (Universitat Jaume I)

27 octubre 2022
Dissolent fronteres [Projecte Màtria]
Col·loqui conduït per Irene Ballester Buigues (historiadora de l'art)

9 novembre 2022
El mite de l'amor romàntic [Projecte Màtria]
Irene Ballester Buigues (historiadora de l'art) i Montserrat Hormigos (gestora cultural i crítica de cinema)

17 novembre 2022
Cartografia de la Península Ibèrica en l'època de Carles I i Felip II
Vicente García Edo (Universitat Jaume I)

30 novembre 2022
Museu i espectacle
Guillermo Solana (Museu Nacional Thyssen-Bornemisza)

Accés lliure fins a completar aforament en totes les sessions.