Exposicions actuals

DE LA FOSCOR A LA LLUM. Cinc segles d’art

A l'octubre de 2022 la Generalitat Valenciana va ultimar l'adquisició d'una de les col·leccions artístiques privades més rellevants d'Espanya, custodiada des de feia anys en un magatzem madrileny. Es tracta de setanta-cinc obres, en la seua majoria pintures, que s'integraran en els fons del Museu de Belles Arts de València però que abans s'han catalogat i s'exhibeixen ara de manera conjunta per a ser posades a la disposició del públic.

La col·lecció abasta un ampli període cronològic que s'estén des del segle XV fins a mitjan segle XX. La major part d'autors són valencians com Joan de Joanes, Joan Ribalta, Vicent López, Marià Benlliure o Joaquim Sorolla. No obstant això, aquest magnífic conjunt no s'esgota a València, sinó que s'expandeix per la Península Ibèrica gràcies a figures com Alonso Berruguete, Francisco de Zurbarán o Claudio Coello, i adquireix dimensió europea gràcies a les obres de Josep de Ribera o Margarita Caffi.

La riquesa dels fons adquirits en 2022 permet realitzar un discurs cronològic que narra, a través de singulars exemples, l'evolució de l'art occidental des de l'Edat mitjana al món contemporani. No obstant això, eixa línia evolutiva contínua es deté en la figura de Joaquim Sorolla Bastida (1863-1923), qui, amb set pintures, és el protagonista indiscutible de la col·lecció. Sorolla és el màxim representant de la coneguda com a Edat de Plata de l'art valencià que va veure florir aquest territori durant les últimes dècades del segle XIX i les primeres del XX. Ací, acompanyat de contemporanis com Ignasi Pinazo, Antoni Fillol o Josep Mongrell, Sorolla mostra, com mai, l'excel·lència de la tradició artística valenciana, que enfonsa les seues arrels en el passat i continua projectant-se cap al futur.

EXPOSICIÓ
25 febrer – 11 juny 2023
Palau de les Comunicacions, València

Comissari: Pablo González Tornel (director del Museu de Belles Arts de València)

Produïda per: Generalitat Valenciana

ENTRADA GRATUÏTA

Horari general de visita a l'exposició:

De dilluns a diumenge, de 10:00 a 20:00 h.
NOTA: El diumenge 26 de febrer i de l'1 al 19 de març, l'horari de visita serà de 16:00 a 21:00 h.

Horari de visites guiades (a partir del 27 de febrer):

De dilluns a divendres: matins, 11:00 i 12:00 h. / vesprades, 17:30 h.

Dissabtes: matins, 11:00 i 12:00 h. / vesprades, 17:00 i 18:00 h.

Diumenges i festius: matins, 11:00 i 12:00 h. / vesprades, 17:30 h.

NOTA: De l'1 al 19 de març, les visites guiades seran a les 17:00 i 18:00 h. de dilluns a diumenge.

Les visites en grup podran realitzar-se fins a un màxim de 20 persones.

+ INFO i RESERVES: Tel. 680 48 48 87 (horari d'atenció telefònica: de dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 h.) / E-mail: expo.delafoscoralallum@gmail.com