Comunicació

Queer Horror | Cicle de cinema

El segon cicle de cinema programat pel Museu de Belles Arts de València per a 2021 proposa un encreuament entre el Queer, definit i discutit des de diferents teories de gènere que recullen els fruits sembrats pel moviment LGTB, i el gènere cinematogràfic de l'Horror. El Queer Horror és l'expressió artística que serveix per a recordar-nos l'existència de conflictes irresolts que generen greus problemes de naturalesa social, filosòfica, política, psicològica i, fins i tot, mèdica. A diferència del Terror, l'Horror no vaticina, no es basa en el suggeriment, l'Horror mostra de manera directa. El que pot haver-hi de Queer en les pel·lícules que proposa aquest cicle es manifesta tant en el seu argument com en la seua condició d'espectacle, és a dir, com a amenaça per a la societat que consumeix aquestes pel·lícules.

Les sessions es desenvoluparan entre abril i juny de 2021 d'acord amb el següent calendari:

Dimarts 13 abril, 17:00 h.
La hija de Drácula (1936), de Lambert Hillyer

Dimarts 20 abril, 17:00 h.
Frankenstein creó a la mujer (1967), de Terence Fisher

Dimarts 27 abril, 17:00 h.
Más allá del valle de las muñecas (1970), de Russ Meyer

Dimarts 4 maig, 17:00 h.
El Dr. Jekyll y su hermana Hyde (1971), de Roy Ward Baker

Dimarts 11 maig, 17:00 h.
The Rocky Horror Picture Show (1975), de Jim Sharman

Dimarts 25 maig, 17:00 h.
El ansia (1983), de Tony Scott

Dimarts 8 juny, 17:00 h.
El placer de los extraños (1989), de Paul Schrader

Dimarts 15 juny, 17:00 h.
La piel que habito (2011), de Pedro Almodóvar

Totes les sessions tindran lloc al Saló d'actes del Museu de Belles Arts de València, amb presentació, comentaris i debat a càrrec dels profs. Teresa Sorolla (Universitat Jaume I de Castelló) i Carlos Cuéllar (Universitat de València).

Accés lliure fins a completar l'aforament. La inscripció prèvia estarà oberta des de les 10 h. del dia anterior a cada activitat, cridant al telèfon 96 387 03 00 (màxim 2 localitats per persona).

* Les inscripcions del dimarts 13 d'abril s'obriran el divendres dia 9, ja que el dilluns 12 d'abril és festiu a la Comunitat Valenciana

Aforament: 59 persones

Es prega:
  • Mantindre la distància de seguretat en l'accés i eixida
  • Acudir amb la suficient antelació per a garantir un trànsit ordenat
  • Cedir l'accés preferent a públic discapacitat i amb necessitats especials
  • Ocupar la butaca assignada en l'entrada per mantenir la distància de seguretat entre els assistents
  • Una vegada iniciada l'activitat, si abandoneu la sala no podreu tornar a entrar-hi
Es recorda:
  • És obligatori l'ús de màscara (sense vàlvula) en tot el recinte del Museu

IMPORTANT: Depenent de la situació epidemiològica i de les normes que establisquen les autoritats sanitàries per la COVID-19, aquesta programació pot patir canvis i/o modificacions.