Presentació de la programació d'exposicions 2021

València (21.12.2020). El Museu de Belles Arts de València ha presentat hui el programa expositiu per a 2021 que contempla l'organització de quatre exposicions temporals que mostraran l'obra del pintor Joaquim Agrassot, de l'escultor Josep Capuz, els gravats de Piranesi i el naturalisme en la pintura valenciana religiosa del segle XVII.

El calendari ha sigut presentat per la directora general de Cultura i Patrimoni, Carmen Amoraga, i el director del Museu, Pablo González Tornel.

Fins al mes de febrer romandran obertes les dues exposicions vigents en aquests moments: Més Museu, sobre les adquisicions més importants realitzades durant els últims deu anys, i la monogràfica sobre El Mestre de Perea, un primitiu valencià.

A mitjan mes s'inaugurarà la mostra del pintor oriolà Joaquim Agrassot (1836-1914), una producció del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i que ha sigut comissariada pels professors de la Universitat de València, Ester Alba i Rafael Gil. Joaquim Agrassot ha sigut definit com un artista realista i costumista, associat al naturalisme regionalista valencià de la segona meitat del segle XIX.

Al juny es mostrarà l'obra d'un dels artistes més destacats de la renovació escultòrica espanyola de les primeres dècades del segle XX, Josep Capuz (València, 1884 - Madrid,1964). L'exposició està produïda pel Consorci de Museus i estarà comissariada per la historiadora de l'art Helena de les Heras.

El mes d'octubre s'obriran al públic dues exposicions. Es podrà contemplar una selecció d'estampes de Giovanni Battista Piranesi (*Mogliano, 1720 - Roma, 1778), un dels grans gravadors de la història. La col·lecció d'estampes va ser adquirida per la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles de València en el segle XVIII i acumula obres de totes les seues etapes creatives que la converteixen en una de les més importants d'Espanya juntament amb la de la Biblioteca Nacional. És una producció del Museu de Belles Arts comissariada pels acadèmics Adela Espinós i Juan Calduch.

Es tancarà l'any amb Creure a través dels ulls que planteja una mirada a la pintura valenciana del segle XVII amb peces de la col·lecció del Museu. L'eix vertebrador és el Naturalisme en la pintura religiosa i les raons que van motivar, a València, aquesta opció estètica que es va mantindre vigent fins a finals del Sis-cents. Aquest fil argumental s'analitza a través de tres àmbits expositius de similar desenvolupament dedicats, el primer, a les arrels estilístiques del realisme barroc i els dos restants a les seues bases conceptuals. Aquesta serà la primera exposició comissariada per Pablo González Tornel com a director del Museu de Belles Arts de València.
La directora general de Cultura i Patrimoni, Carmen Amoraga, ha assenyalat que és un programa expositiu 'realista i possibilista a nivell organitzatiu i també pressupostari, que aposta per difondre als artistes valencians i per potenciar els fons que té el Museu de Belles Arts, que són molts i de gran valor artístic".

El director del Museu ha indicat que els ciutadans descobriran artistes valencians com Agrasot i Capuz sobre els quals és fonamental promoure exposicions monogràfiques, perquè d'aquesta manera s'investiga la seua trajectòria i les seues figures són posades en valor.

Quant als gravats de Piranesi ha ressaltat l'oportunitat de veure obres que, per la seua especial conservació, no poden estar sempre exposades. Sobre l'exposició que ell ha organitzat, González Tornel s'ha mostrat confiat que el nou discurs pensat i la col·laboració en el catàleg de prestigiosos historiadors de l'art donen lloc a una proposta atractiva per al públic.

El director del Museu de Belles Arts de València ha subratllat que res d'aquesta conscienciosa programació haguera sigut possible sense el decidit suport de la Direcció General de Cultura i Patrimoni i de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. També ha volgut agrair a l'equip tècnic del Museu el seu suport i dedicació per a dur a terme una programació tan ambiciosa en temps tan complicats.