Llums i ombres de la femme fatale | Cicle de cinema

El primer dels cicles de cinema programats pel Museu de Belles Arts de València per a 2021 proposa abordar l'arquetip de la femme fatale amb la finalitat d'observar algunes de les pel·lícules clàssiques que contribueixen a la seua construcció, així com altres moderns i fins i tot postmoderns que arriben a un estereotip similar des de propostes estètiques diferents a la hollywoodiense, o bé s'apropien de la figura de la dona fatal per a fer-la evolucionar en diferents direccions.

Les sessions es desenvoluparan entre gener i març de 2021 d'acord amb el següent calendari:

Dimarts 19 gener, 17:00 h.
El diablo es mujer (1935), de Josef von Sternberg

Dimarts 26 gener, 17:00 h.
La carta (1940), de William Wyler

Dimarts 2 febrer, 17:00 h.
Perdición (1944), de Billy Wilder

Dimarts 9 febrer, 17:00 h.
Gilda (1946), de Charles Vidor

Dimarts 16 febrer, 17:00 h.
La dama de Shanghai (1947), d'Orson Welles

Dimarts 23 febrer, 17:00 h.
Retorno al pasado (1947), de Jacques Tourneur

Dimarts 2 març, 17:00 h.
Jules y Jim (1962), de François Truffaut

Dimarts 9 març, 17:00 h.
Instinto básico (1992), de Paul Verhoeven

Dimarts 23 març, 17:00 h.
Perdida (2014), de David Fincher

Totes les sessions tindran lloc al Saló d'actes del Museu de Belles Arts de València, amb presentació, comentaris i debat a càrrec dels profs. Teresa Sorolla (Universitat Jaume I de Castelló) i Carlos Cuéllar (Universitat de València).

Accés lliure fins a completar l'aforament, prèvia recollida de les entrades gratuïtes, que es podran retirar el mateix dia de cada sessió a partir de les 16:30 h. en el mostrador d'entrada del Museu (s'entregarà 1 entrada per persona).

Aforament: 59 persones

Es prega:
  • Mantindre la distància de seguretat en l'accés i eixida
  • Acudir amb la suficient antelació per a garantir un trànsit ordenat
  • Cedir l'accés preferent a públic discapacitat i amb necessitats especials
  • Ocupar la butaca assignada en l'entrada per mantenir la distància de seguretat entre els assistents
  • Una vegada iniciada l'activitat, si abandoneu la sala no podreu tornar a entrar-hi
Es recorda:
  • És obligatori l'ús de màscara (sense vàlvula) en tot el recinte del Museu

IMPORTANT: Depenent de la situació epidemiològica i de les normes que establisquen les autoritats sanitàries per la COVID-19, aquesta programació pot patir canvis i/o modificacions.