Exposicions actuals

Joaquín Agrasot. Un pintor internacional

El 1902, l'Encyclopaedia Britannica resumia de manera rotunda la situació de la pintura espanyola de la segona meitat del segle XIX. Considerava que la pintura moderna a Espanya començava amb Marià Fortuny (1838-1874), que hauria de deixar la seua marca en les següents generacions de pintors. I destacava només un artista durant els anys de 1870, Joaquín Agrasot y Juan (1836-1919), que va pintar amb gran sinceritat imatges de la vida espanyola quotidiana. I, concloïa que, ja per a finals de segle, dos joves artistes van aparéixer amb energia: Joaquín Sorolla (1863-1923) i Ignacio Zuloaga (1870-1945).

Per tant, el pintor valencià Joaquín Agrasot havia adquirit una consideració a principis del segle XX que el situava entre els quatre artistes espanyols més importants. No obstant això, és ben cert que, per una raó o altra, dels quatre artistes ressenyats, Agrasot ha sigut el que ha tingut menys fortuna crítica i el seu reconeixement s'ha postergat.

Joaquín Agrasot s'ha definit com un artista realista i costumista, associat al naturalisme regionalista valencià de la segona meitat del segle XIX. No obstant això, encara que comunament s'ha emmarcant com a representant de les formes estereotipades tradicionalistes del costumisme, la seua vibrant paleta cromàtica, l'ús de la llum i d'una pinzellada molt particular, l'aproximen a les formes preciosistes finiseculars que permeten enquadrar-lo dins de la pintura moderna coincident amb el corrent artístic internacional.

Ara, a penes un any després del centenari de la seua mort, és el moment de recuperar l'artista oriolà, per a mostrar-lo des de les diferents disciplines artístiques que va treballar al llarg de la seua dilatada vida.

EXPOSICIÓ
18 febrer - 23 maig 2021 (PRORROGADA FINS A 13 JUNY 2021)
Sales Joanes i Ribalta d'exposicions temporals

Comissaris: Ester Alba Pagán (professora d'Història de l'Art de la Universitat de València) i Rafael Gil Salinas (catedràtic d'Història de l'Art de la Universitat de València)

Produïda per: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

VISITES GUIADES a l'exposició Joaquín Agrasot. Un pintor internacional

Dates: dimarts i dijous, a les 11:00 h.

Març:  dies 23, 25 i 30

Abril: dies 13 *, 15 *, 20, 22, 27 i 29

Maig: dies 4, 6, 11, 13, 18 i 20

Aforament limitat. Màxim 6 persones per sessió

Inscripcions: cridant al T. 96 387 03 00 el dilluns previ a les sessions corresponents a cada setmana (horari d'atenció: de 10:00 a 12:00 h.)

* Les inscripcions del dimarts 13 i el dijous 15 d'abril s'obriran el divendres 9 d'abril, ja que el dilluns 12 d'abril és festiu a la Comunitat Valenciana

Duració estimada de la visita: 1 hora